80 treinstellen van 18 jaar oud gemoderniseerd

Nico over zijn opdracht “Virmm1: 80 treinstellen moderniseren"

Mijn taak was tijdens de voorbereidingsfase, het maken van werkinstructies en het vullen van de productie stuklijsten. Inclusief line balancing, de Wi‘s en mensen indelen per dienst. Nu in de productiefase, het begeleiden van de werkzaamheden en aanpassingen realiseren waar nodig. Dit houdt eigenlijk in dat alle voorkomende problemen direct opgepakt en opgelost moeten worden om de takt niet in gevaar te brengen.

De z.g. “kraan dicht" maatregel, daarna om herhaling te voorkomen analyse en melding maken in de organisatie. Production Engineer. Onderstaand een opsomming van de voorkomende werkzaamheden.
Dagelijkse Stand-up 8:00 (ANDON) bij 3 montage stands.

Werkinstructies opstellen/aanpassen:

  • Werkvolgorde aanpassen
  • Artikelnummers aanpassen
  • Instructie uitbreiden
  • Wi‘s samenvoegen/opsplitsen
Stuklijsten opstellen/aanpassen:
  • Aantallen of gewijzigde producten (b.v. Cr-6 of E-bom afwijkingen)
NCR‘en opstellen bij afwijkingen in product. Non Compliance Report:
  • SQA klachten naar leveranciers coördineren, aantallen en beschadigingen.
  • Onderzoek/analyse van het waarom, en hoe kunnen we dit voorkomen.
  • TLB klachten betreffende de kwaliteit van aangeleverde producten.
Activiteiten richting logistiek (BAAN):
  • Incorrecte producten naar magazijn 390 boeken.
  • Overcomplete producten naar magazijn 350 boeken.
  • Reparatie delen (V) naar magazijn 300 boeken.
  • Vermiste delen die niet in de modernisering voorkomen toch op tijd regelen.
Samenwerking met Engineering:
  • Acceptaties en Concessies opstellen bij bakafwijkingen meestal z.g. OUD ZEER.
  • Vrijgeven van BP‘s (business proces) meestal een wijziging door ons aangevraagd
  • TIR tekening opstellen voor tijdelijke toestemming/product aanpassing.
Activiteiten richting TLB:
  • QTL aanmaken, spoedopdracht bestaande delen inpassen/ repareren.
  • QTL vermiste delen nieuw maken.
  • TLB PE herstel ter plaatse van verkeerd/beschadigd aangeleverde delen.
Op dit moment zitten we in dit Virmm-1 project op Nr-58 van 80 stammen. Geschatte looptijd nog tot midden 2020. Na dit of gedeeltelijk parallel komt nog Virmm 2/3 hier lopen de voorbereidingen reeds. Met PE-capaciteit wordt binnen de projecten geschoven.

Vorige pagina
Wij vragen jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Meer informatie over wat cookies zijn, welke cookies op onze website worden gebruikt en wat ze bijhouden is beschikbaar in het onderdeel cookies van ons privacy statement
Akkoord Niet akkoord